Instagram to moja ulubiona platforma społecznościowa. Chociaż obecnie Instagram należy do Facebooka, to podoba mi się w nim, że pozostał w dawnej postaci i jego główną wartością są zdjęcia. Choć Instagram walczy o użytkowników z innymi social mediami, więc od 2021 roku wprowadził krótkie filmiki tzw. reelsy. Do tego nie jest spamowany polityką, fakenewsami. Obsewuję osoby, marki, hashtagi, które chcę obserwować. Nic nie zawala mojej tablicy g**nem. Oczywiście nie wszystkie posty, które wstawiają osoby przeze mnie obserwowane widzę, ale tym już steruje algorytm Instagrama. O tym powiem kilka słów w następnym wpisie, teraz pomogę tobie wybrać najlepsze hashtagi na Instagram.
Instagram to również świetne narzędzie dla handlowców, artystów i mnóstwa innych osób, które chcą zaprezentować swoje produkty fizyczne, usługi lub swoją twórczość szerszemu gronu osób. Instagram jest jedną z najpopularniejszych platform mediów społecznościowych na świecie i może być używany na wiele sposobów, ma przede wszystkim przyciągnąć klientów do Twojej marki. Możesz promować swoje najnowsze produkty, pozyskiwać nowych klientów i komunikować się bezpośrednio z istniejącymi obserwatorami.
Jakąkolwiek formę przybierasz na Instagramie jednym z podstawowych sposobów na zwiększenie zasięgu, w tym liczby obserwujących jest właśnie stosowanie hashtagów.
Jak znaleźć najlepsze hashtagi na Instagram?
Początkowo znalezienie najlepszych hashtagów dla twojego profilu jest trudnym zadaniem. Pomogę Ci wybrać najlepsze hashtagi do treści jakie udostępniasz na swoim profilu. Do działa!
Czym są hashtagi na Instagramie?
Hashtagi są pojedyńczym słowem lub serią słów, które są oznaczone początkowym symbolem #, możesz używać ich w opisie zdjęcia lub w pierwszym komentarzu pod zdjęciem. Celem hashtagów jest pomoc algorytmowi w porządkowaniu zdjęć, treści według kategorii tematycznych. Dzięki temu algorytm prezentuje osobom zainteresowanym np. makijażem na pierwszym miejscu zdjęcia związane z makijażem. Potencjał hashtagów jest ogromny. Często marki tworzą swoje własne hashtagi promując różne akcje urodowe, dobroczynne, wyzwania, szerząc w tej sposób świadomość marki i zyskując nowych followersów.
Korzyści hashtagów na Instagramie
- Większy zasięg; Użytkownicy zainteresowani daną tematyką przeglądają związane z nią hashtagi, mogą w ten sposób zobaczyć twoje zdjęcia i kliknąć w nie,
- Zwiększenie liczby obserwujących; jeśli Twoje zdjęcia spodobają się innym użytkownikom masz szansę na to, że powiększą grono twoich followersów,
- Zwiększenie sprzedaży; Znajdując najlepsze hashtagi dla Twojej niszy zwiększysz popularność swojej marki w sieci. Jeśli podczas promocji produktu korzystasz z niszowych hashtagów zwiększasz prawdopodobieństwo konwersji, ponieważ dany hashtag jest zwiazany temetycznie z twoim produktem.
Najlepsze hashtagi nie tylko pod zdjęciami.
Na Instagramie możesz umieszczać hashtagi, nie tylko pod dodanym zdjęciem. Od 2018 roku Instagram daje możliwość dodania ich w swojej biografii. Może to być hashtag związany z twoją niszą, bądź ten utworzony przez ciebie, miejący za zadanie promocje twojego profilu.
Drugą opcją jest dodanie hashtagów w stories. Po dodaniu ich twoje relacje, wyświetlą się innym użytkownikom wyszukującym treści, pod lubianą przez nich kategorią tematyczną.
Jak znaleźć najlepsze hashtagi na Instagramie
Pamiętaj, że przy wyborze odpowiednich hashtagów muszą być one bezpośrednio związane z Twoją niszą. Instagram daje możliwość wstawienia pod postem max 30 hashtagów. Pole do popisu jest duże. Musisz wybierać różne hashtagi i sprawdzać w statystykach posta, który hashtag przynosi ci największą ilość wyświetleń i reakcji.
Niekoniecznie, dodając najpopularniejsze hashtagi z branż, zobaczysz najwięcej wyświetleń, ponieważ w takim wypadku konkurencja rośnie diametralnie. W takim wypadku Instagram może nie dać szansy twoim zdjęciom i uplasuje je gdzieś na szarym końcu. Może okazać się bardziej skuteczne, użycie hashtagów mających mniejszy zasięg, ale będących bardziej odpowiednimi dla twojej grupy odbiorców.
Najważniejsze wskazówki dotyczące wyszukiwania najlepszych hashtagów na Instagramie:
1. Zbadaj swoją grupę docelową
Nie dodawaj losowych hashtagów. Jeśli dodasz hashtagi zawierające słowa kluczowe, których poszukują Twoi odbiorcy, zwiększysz swoje szanse na znalezienie.
2. Zbadaj konkurencję
Patrząc na hashtagi na Instagramie, z których korzystają twoi konkurenci mający już dużo followersów, możesz dowiedzieć się, które hashtagi zapewniają największe zaangażowanie. Prawdobodobie oni już badali działanie hashtagów na swoim profilu i wybrali najlepsze, ale nie rób kopiuj- wklej. Sprawdzaj w statystykach co działa u ciebie.
3. Użyj narzędzi
Możesz pomóc sobie w znalezieniu najlepszych hashtagów na Instagram korzystając z generatorów, które sugerują wybranie odpowiednich hashtagów. Wyszukiwanie odbywa się, najczęściej według kategorii tematycznej lub wpisanego słowa.
Oto kilka narzędzi, za pomocą których możesz znaleźć hashtagi na Instagram:
TagBlender TagBlender to narzędzie do generowania hashtagów na Instagramie, które zwiększą współczynnik zaangażowania w treści w mediach społecznościowych. Będziesz mógł wygenerować idealny zestaw hashtagów na Instagramie z różnych dziedzin, takich jak „Makijaż”, „Moda” lub „Sztuka”.
HashtagsForLikes to narzędzie, którego możesz użyć do generowania hashtagów na Instagramie szczególnie polecane dla e-commerce. Inne profile, też mogą sporo zyskać na korzystaniu ze strony . Na stronie mamy opcję dodatkowo śledzenia swojego konta, w tym: zaangażowania followersów na profilu, statystyk profilu, badanie przyrostu i zmniejszenia liczby użytkowników, wykres zaangażowania i przyszłe prognozy dotyczące profilu na Instagramie.
Dostępne tego typu aplikacje na telefon: Tagify czy Top Tags.
Możesz też całkowicie wymyślić listę najlepszych hashtagów na Instagram bez korzystania z generatora. Poszukiwanie indywidualnych hashtagów bez wątpienia da ci listę hashtagów, które są bardziej dostosowane do zainteresowań odbiorców.
Leave a Comment
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.