Kiedy jadłam awokado po raz pierwszy, wydało mi się strasznie mulące i takie bez smaku. Jedząc je coraz częściej, ze względu na walory zdrowotne, poznałam bliżej ten smak i nie jest już taki nijaki jak na początku, ale lubię go podkręcać innymi składnikami. Bardzo dobrze sprawdza się w pastach do kanapek, w sałatkach jeszcze mnie nie uwiódł. Świetnie smakuje z jajkami, czerwoną papryką czy nutką czosnku. W związku z tym, że rzadko jadam wędliny, pasty sprawdzają się znakomicie.

Zanim zobaczysz przepis przeczytaj, dlaczego warto jeść awokado. Awokado dzięki kwasowi oleinowemu obniża cholesterol, dzięki potasowi reguluje ciśnienie krwi. Zawiera witaminy C, E, A, z grupy B, kwas foliowy oraz luteinę. Wszystkie te składniki mają ogromny wpływ na zdrowie i urodę. Mimo to, że awokado jest kalorycznym owocem, ma mało cukrów prostych.

Pasta z awokado i czerwonej papryki

Składniki:

2 miękkie dojrzałe awokado, jedna średnia czerwona papryka, ząbek czosnku, łyżka soku z cytryny, sól i pieprz.

Przepis:

Obierz awokado i przekrój na pół. Wyjmij pestkę. Przełóż awokado do miski. Możesz rozgnieść je widelcem albo zrobić tak jak ja i zmiksować. Następnie musisz umyć paprykę i pokroić drobno. Oczywiście paprykę dodajesz do awokado razem z przeciśniętym przez praskę lub drobno poszatkowanym czosnkiem. Następnie dodajesz łyżkę soku z cytryny, doprawisz solą i pieprzem. Gotowe!

Na kanapkę z pastą możesz położyć ogórka, rzodkiewkę, pomidora czy szczypior. Najzdrowiej ją jeść z pomidorem, ponieważ likopen zawarty w pomidorze przyswaja się 4 razy lepiej w towarzystwie awokado.

Zobacz co jeszcze mam!